torsdag 11. desember 2008

Penger penger penger




God kveld i stua alle sammen!

Har kalt dette innlegget for "penger penger penger" av en enkel grunn...

Man kan ikke klare seg uten hehehe

Jeg er en av de som ikke klarer seg uten. Men når en ikke har jobb, så er det ikke enkelt å overleve uten å gå på det forferdelige sosialkontoret.

Det var det jeg måtte.

Etter en jobb i posten nå i sommer, måtte jeg til NAV å søke om dagpenger. Trodde det ville være enkelt, men der tok jeg jammen meg feil.

Flere ganger måtte jeg sende inn søknad, da de ikke kunne finne den første.... (standard svar)

Når endelig søknaden blei behandla fikk jeg NEI!

Jeg hadde tjent forlite i fjor. Manglet 7000 på å få dagpenger.

Utrolig teit spør du meg.

Tenker på de som har studert i mange år og ikke jobba samtidig, hva i svarten skal de gjøre?

Nå i disse finanskriser.... MÅ alle ferdige studenter, som ikke har fått jobb, gå på sosialen?

Ho på Nav sa det så fint til meg.... " det eneste jeg kan råde deg å gjøre er å gå på sosialkontoret" Hun kunne ikke forklare meg hvorfor det skal være såååå firkanta.

Jeg spurte om hva studentene måtte gjøre, og svaret var det samme...


Så nå har jeg søkt på jobb.

Hele 4 stk i samme bedrift..

De trenger masse folk i barnehagen her, sånn helt plutselig, og jeg har søkt.

Håper bare jeg får jobben... en av de ihvertfall. Får jeg 100% skal jeg juuuble... Da blir det fest for alle penga (jeg ikke har)

Hadde vært verdens beste julegave det må jeg si.... Få jobb fra 5.januar 2009...


Ellers så gleder jeg meg til i morgen... Eller grugleder meg...

Jeg og Erling skal på kvadrat å handle julegaver.

Det jeg gleder meg til er turen, skal møte min bror og hans kone. Har ikke sett de på ei stund, så det skal bli koselig.

Så skal det bli en lettelse å bli ferdig med gavene..


Ha en fin kveld videre alle sammen...




Eva

Ingen kommentarer: