lørdag 18. desember 2010

Hei hå nå er det jul igjen!

Deilig er jorden,
prektig er Guds himmel,
Skjønn er sjelenes pilgrimsgang!
Gjennom de fagre
riker på jorden
Går vi til paradis med sang.

Tider skal komme,
tider skal henrulle,
slekt skal følge slekters gang,
aldri forstummer
tonen fra himlen
i sjelens glade pilgrimssang.

Englene sang den
først for markens hyrder;
skjønt fra sjel til sjel det lød:
Fred over jorden,
menneske, fryd deg!
Oss er en evig frelser født!



Endelig er jula her, vil kanskje noen si. Andre mener nok at den kom alt for tidlig i år også. Slik har jeg vært i mange år, men nå i år kan den bare komme. Jeg er ferdig med alt som skal gjøres. Jeg har alle gavene i boks, 7-8 sorter småkaker klar i kakebokser. Juleklærne er klare. Jeg må bare pakke tinga til Sunniva og Robin som skal feire jul i Kongsberg. Men jeg må jo si at jeg kan allerede fått verdens beste julegave. Min kjære pappa var på kontroll på sykehuset på onsdag 15.12.10. Han skulle få ny cellegift. Før han fikk denne cellegiften kom en sykepleier løpende for å fortelle gode nyheter. KREFTEN HAR MINKET SÅ MYE AT HELSEVESENET REAGERTE. Han skal fullføre denne kuren (han skal ha tabletter neste fredag), så er det slutt. Han må tilbake på kontroll om 3 mnd.

1 kommentar:

Monsoon sa...

Wow, du er litt av en super husmor du vennen. Jeg har ikke bakt siden 1998, og har ingen plane rom det heller. Hehe. Men, hadde jeg hatt barn hadde nok ting vært annerledes så klart. Ja, dere har fått den beste julegave EVER! Pigede så glad på deres vegne!! Glad i deg. God klem og God Jul til deg og alle dine kjære!