lørdag 15. mai 2010

Masse rart

Hvor skal en begynne i dag da?
Har veldig mye jeg kunne tenkt meg å skrevet her, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det ned "på papiret"!

Må begynne å fortelle hva jeg så her i dag. Vår tidligere lensmann her på Tonstad var ute å kjørte moped. Ikke at det er noe galt i det, men han hadde barnebarnet på fanget. Med vanlig sykkelhjelm, kjørende på sykkelstien.
I mitt hode virker dette rart. Kanskje ikke i andre sitt, men i mitt høres det helt utrolig ut.
Trodde politiet skulle gå forran som gode eksempel, men det gjør de ikke her ihvertfall. Møter de stadig vekk i bilen, uten sele og gjerne sittende i mobiltelefonen.
Lurer på om jeg hadde klart å sagt noe til de hvis de stoppa meg i en kontroll...
Ja ja... det var det...

Torsdag pakka vi bilen å reiste sørover til hytta. Vi skulle treffe mamma og pappa å være sammen med de til fredag. Skulle også møte min kjære mormor. Så etter at Ernst hadde fått i seg noe mat på hytta, satt vi oss i bilen igjen å kjørte til mormor. Ho måtte også få være med på Peder Ro å spise middag. En nydelig restaurant som serverte nydelig mat. Hadde steinbitt. Tror det er første gang, på en restaurant, at jeg har hatt problemer med å spise opp. Servicen var helt fantastisk også.
Etter middag reiste vi opp til mormor å hadde kaffi. Så fikk jeg endelig tatt generasjonsbildet mitt. Må jo ha bilde av Ernst, sammen med mamma, mormor og oldemor. (Bilde kommer senere) Tilbake på hytta satt vi vel egentlig resten av dagen og kvelden ute på verandaen. Det er lissom det vi gjør på hytta. hehehe... :)
Pappa begynte å snakke om å legge seg i 8 tida. Han holdt ut til klokka var halv 10. Vi andre var i seng før kl 10. Ernst likte ikke så veldig godt å sove der, litt for mange lyder og senga som vi lå i var i det trangeste laget... Han fikk lissom ikke boltra seg nok.
Men han skal nok bli vant med det og. Vi måtte reise hjem rett etter frokost på fredag siden Tom Larsen og Ann Elin Bø skulle komme i 12-tida for å hjelpe å male.

Vi kom oss hjem, så vidt, før malerene kom. De var knall gode å male. Det blei brutt mange barrierer for oss alle den dagen. Gjesten gikk HØYT opp i stigen, mens jeg klarte å gå 3 trinn opp i gardintrappa... Hvilket jeg aldri har gjort før. Vi blei ikke ferdige, men har ca 3 planker igjen. Blei bare tomme for maling.
Etter malinga spiste vi god grillmat. Satt her å jabba til langt på natt. Ann Elin burde hatt med seg PC'n sin også så kunne vi hatt LAN her... Så temmelig rart ut her vi satt. Men vi var også veldig sosiale (trur eg). De reiste etter frokost i dag. Hadde det virkelig kjekt. Håper det gjentar seg... Skal slippe å male då... heheh

Nå sitter vi her alene jeg og Erling. Som vi alltid gjør en lørdagskveld. Med hver vår PC. Trenger ikke si så mye til hverandre, men vi koser oss. Hører på radio. Jeg sitter vel egentlig å venter på at Ernst skal våkne å ha seg litt mat. Han bruker å våkne i disse tider, så vi får se hvor lenge jeg får sitte her å skrive ... Kanskje jeg klarer å skrive ferdig denne bloggen før han våkner...
Kanskje han skal sove rundt, noe han ikke har gjort siden han var 2 mnd.

JA ERNST JA.
Fredag 14.mai, altså i går, blei han 7 mnd. Fytti grisen så fort tida går.
Mormora hans har kjøpt bunad "me skinnlapp i fua" som ho sier hele tida. jeg skal jammen meg ta bilde av den fua å sende til ho.
Skal bli kjekt med 17.mai i år. Har aldri likt det jeg, men kanskje fremover vil jeg like det.
Sunniva og Robin er hos mora i Kongsberg i helga. De kommer hjem i morgen ettermiddag. Så får vi håpe at alt er klart for feiringa på mandag.

Har egentlig mye mere jeg kunne tenkt meg å skrive her, men vi får dele det ut over flere dager...

Ha en fin 17.mai feiring til alle mine lesere.

Ingen kommentarer: