lørdag 20. februar 2010

Barnehagen - hva har skjedd???

Har hatt besøk av mine foreldre her i dag. De måtte ut å vise sin nye bil. Knall bil må jeg si, men det har veldig lite med denne bloggen å gjøre...

Vi blei sittende å snakke om barnehage. Ernst skal jo begynne i barnehage til høsten eller så fort mamma får seg jobb heheh...
Min søster har nettopp fått sin lille jente inn i en barnehage i trøndelag. Før ho fikk plass var ho rundt på diverse å sjekka forholda.
Det jeg reagerte på, og som ho gjorde, var at i noen barnehager var de mest opptatt med å fortelle mor at barnehagen skal være "resevemamma" for unga.....
Å kjære folk. Jeg trodde jeg skulle ramle av stolen. Det værste er at det er ikke enestående tillfelle. Har i den siste tida hørt mye om at unger må kalle de ansatte i barnehagen for mammaer...

Det sier jeg bare, hvis noen andre krever at Ernst skal kalle de for mamma så tror jeg at jeg klikker. Han har EN mamma og EN pappa og slik skal det være.
Hvis noen barnehageansatte krever dette vet jeg at jeg hadde vært nokså rask på plass hos styrer - enhetsleder - og om så var ordføreren i kommunen for å fjerne denne/disse ansatte...
Det går ikke ann spør du meg. Hvis en ansatt ha så "PIP" lyst på unger som skal kalle de for mamma så får de gjøre slik som vi andre har gjort.... FÅ NOEN UNGER SELV.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det hørtes merkelig ut at annsatte vil bli kalt mamma. Det er ikke praksiss i noen barne hager jeg kjenner til. Hos oss sliter vi med å få foreldrenee til å slutte å kalle oss "tante", det hater nemelig jeg. Og vi vil bli kalla med det vi heter og ikke no annet. Jeg er ikke tanta di sier jeg. Og vi er heller ikke en erstatning for mamma, men et trygt sted å være mens mamma/pappa er på jobb.

Eva Kråkenes sa...

er så enig så enig

Tom sa...

heilt enige, dæ æ ikkje sånn dæ ska vær! Di he jo missforstått fulstendig. Dæ æ så du seie ungane he ei mor å en far! He ikkje di barnehageansatte blitt døypte elle i dæ minsta fått uddelt et navn? Nei der må brogast ved! Æg varte rasgalen på slikt!!!!

Hilsen
Tom